Kampania Servier – Wyłącz Raka z Nagrodą Zaufania Złoty OTIS z Diamentami

26 listopada, eksperci uhonorowali ogólnopolską kampanię społeczną Servier – Wyłącz Raka, przyznając Nagrodę Zaufania Złoty OTIS z Diamentami, która jest wyrazem docenienia programów realizujących działania edukacyjne, zwiększających świadomość zdrowotną Polaków i promujących profilaktykę oraz zdrowy styl życia. Tegoroczna edycja nagrodzonej kampanii odbywała się pod hasłem „Kolonoskopia jest super!” a jej głównym celem było podkreślanie roli profilaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem kolonoskopii jako badania ratującego życie oraz przełamywanie związanego z nim społecznego tabu.

  

– Jesteśmy dumni, że tak wielu wybitnych ekspertów dostrzegło wartość naszej kampanii. Przyznana nam Nagroda Zaufania Złoty OTIS z Diamentami, jest ogromnym wyróżnieniem. Mamy nadzieję, że dzięki naszym aktywnościom uda się przełamać tabu i strach przed wizytą u lekarza czy badaniem kolonoskopowym i tym samym uratować zdrowie i życie wielu Polakom” – powiedziała Katarzyna Urbańska – Dyrektor Komunikacji i Spraw Zewnętrznych Servier Polska – organizator kampanii.

 

W ramach kampanii w pierwszych latach w trasę po Polsce wyjeżdżała Onkologiczna Poradnia Servier, czyli mobilna poradnia na kółkach, która w profesjonalnie zaaranżowanych gabinetach lekarskich oferowała bezpłatne badania i konsultacje w zakresie profilaktyki i wczesnego wykrywania raka jelita grubego. W ramach tegorocznej edycji kampanii realizowanej pod hasłem „Kolonoskopia jest super!”, zostały podjęte działania edukacyjne nakierowane na konkretną grupę odbiorców: głównie seniorów – czyli  osoby o podwyższonym stopniu ryzyka zachorowania na raka jelita grubego. W 10 polskich miastach zostały przeprowadzone wykłady na Uniwersytetach Trzeciego Wieku poświęcone profilaktyce raka jelita grubego. Towarzyszyły im bezpłatne konsultacje i badania lekarskie m.in. badanie per rectum, badanie USG jamy brzusznej i testy FOB. Istotnym elementem kampanii była również współpraca z siecią kin Multikino, w których  przed seansami emitowany był spot edukacyjny z udziałem Zbigniewa Zamachowskiego, przekonujący o wartości badania kolonoskopowego. Widzowie otrzymali również materiały edukacyjne.

 

Kampanię „Servier – wyłącz raka” wspiera środowisko medyczne oraz eksperci z dziedziny onkologii, którzy co roku dzielą się swoją wiedzą oraz doświadczeniem. Tegoroczną edycję patronatem merytorycznym objęły: Polska Unia Onkologii oraz Polskie Towarzystwo Onkologii Klinicznej.

 

– Raka można “wyłączyć”, czyli uniknąć. To jest możliwe dzięki kolonoskopii, która nie tylko jest badaniem przesiewowym, ale co najważniejsze w trakcie jej wykonywania można usunąć potencjalnie niebezpieczne zmiany, które wraz z upływem czasu mogłyby przekształcić się w raka – podkreśla Ewa Ciepałowicz, Specjalista ds. Komunikacji i Spraw Zewnętrznych Servier Polska –  organizator kampanii.

 

Kampanię pozytywnie ocenili wiceminister zdrowia Józefa Szczurek-Żelazko, senator Alicja Zając, posłowie: Barbara Dziuk, Katarzyna Sójka, Elżbieta Płonka, Tomasz Latos, Marek Hok, członkowie Kapituły Nagrody Złoty Otis: prof. Grażyna Rydzewska, dr hab. Renata Talar-Wojnarowska, prof. Edward Franek, prof. Piotr Hoffman, prof. Tomasz Klupa, prof. Romuald Olszański, prof. Tomasz Stompór prof. Marek Wojtukiewicz; eksperci: dr Lidia Gądek, dr Krzysztof Ostrowski, prof. Przemysław Biliński, dr Janusz Meder, prof. Tadeusz Pieńkowski, dr Krzysztof Błecha, eksperci systemu ochrony zdrowia: Barbara Jaworska – Łuczak, dr Andrzej Śliwczyński, dr Roman Topór-Mądry, Julita Czyżewska, dr Marek Wleklik; laureaci poprzednich edycji Złotego Otisa: Monika Czapska, Jarosław Oleszczuk, jak również dziennikarze: Katarzyna Pinkosz, Małgorzata Wiśniewska, Paweł Kruś, Artur Wolski.

 

Nagrody wręczał marszałek Senatu Tomasz Grodzki wraz z wiceminister zdrowia Józefą Szczurek-Żelazko, senator Alicją Zając, poseł Barbarą Dziuk, posłem Tomaszem Latosem.